The boys of the NYPD...

För tillfället är jag ju hemma hos mina föräldrar och firar jul och just nu spelar farsan en blandskiva med extremt smetiga och smöriga versioner av klassiska julsånger, men döm av min förvåning när en av mina favoriter plötsligt dyker upp i högtalarna, nämligen Fairytale of New York med The Pouges och Kirsty MacColl. Den råkar dessutom ha en viss polisanknytning. Texten handlar nämligen om en snubbe som hamnat i fyllecellen på juldagen och när han sitter där i all sin olycka hör han hur New York-polisens kör sjunger Galway Bay. Refrängen lyder:

 

” The boys of the NYPD choir
Were singing Galway Bay
And the bells were ringing out
For Christmas day”

 

Här har ni ett Youtube-klipp med en video till låten i fråga - titta och njut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0