Midjemått...

Nu har jullovet börjat och i morse vaknade jag upp hemma hos föräldrarna i hemstaden. Med det fick jag, för första gången på väldigt länge, möjligheten att kika in i ett välfyllt kylskåp. Underbart! Flera sorters bröd och pålägg, juice, grönsaker, ägg och annat smått och gott. Det bäddade för en riktig brakfrukost. Nu sitter jag här alldeles proppmätt framför datorn och inser att jag sannolikt kommer att lägga ut midjemåttet en aning över julen. Som tur är har jag beställt en så kallad bältesjusterare till mitt utrustningsbälte. Bältesjusteraren är helt enkelt ett nylonband med en särskild spännanordning som gör att man snabbt kan ändra omfånget. Det innebär att jag snart kommer att slippa att halvt montera isär och möblera om mitt bälte varje gång jag växer eller krymper kring buken eller skiftar mellan inomhusaktiviteter (utan jacka och foder) och utomhusaktiviteter (med jacka och foder). Förvisso kan man tycka att det är ett i-landsproblem, men om ett enkelt nylonband för en knapp hundralapp kan avhjälpa det hela så tycker jag lätt att det är värt det. En viss vardagsbekvämlighet måste man kunna unna sig. Dessutom är det inte helt sällan vi polisstudenter skiftar mellan att vara utomhus och inomhus vid den här årstiden. Till saken hör också – och det är jag den förste att erkänna – att jag är lite av en prylnörd när jag sätter den sidan till.

Nä, nu ska jag försöka sätta mig ned och kika igenom DVD:n med det slutförhör jag höll i veckan. Förhöret ska nämligen föras in i förundersökningsprotokollet och sedan ska vi lämna in en skriftlig analys om vad som fungerade bra och mindre bra. Jag återkommer om detta. Ha en skön dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0