När sunkigt är bra...

Detta relaterar förvisso inte direkt till polisutbildningen, men jag måste bara få det ut ur mitt system. Jag körde nämligen förbi en nyöppnad pizzeria idag och den var så där äckligt stylad att jag fick obehagliga stureplansvibbar. Nu har jag i och för sig aldrig varit på någon innekrog på Stureplan, men jag kan tänka mig att de ser ut ungefär som nämnda pizzeria, fast större. Snacka om feltänk. Pizzerior ska vara sunkiga. Punkt! Slarvigt målade väggar, ihopslängda uddamöbler, handskrivna menyer med massvis av stavfel. Då vet man att man får en rejäl och flottig pizza och inte en liten torr, vedugnsgrillad brödbit med ruccolasallad.  

 

En annan företeelse som mår bäst i sunkig tappning är gym. Polishögskolans gym känns helt ok, men det jag går till här hemma i stan är ännu skönare. Se på apparaten nedan – man blir ju starkare bara av att titta på den…


Kommentarer
Postat av: Jocke

Fasen va taggad man blir när man ser sådana brutala maskiner!! I vår kommer vi bo i gymmet! God jul :)

2009-12-24 @ 09:46:21
Postat av: Loudie

Visst blir man! =) Jupps, i vår kör vi hårt! God Jul och ett gott nytt!

2009-12-24 @ 12:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0